Søg optagelse på filmlinjen

Næste frist for ansøgning til Talentskolens Filmlinje er: 1. maj 2024

Alle ansøgere skal til samtale i Filmhuset i Næstved, hvor der vil blive sat fokus på motivation, modenhed og evne til at fortælle gode historier.

Filmhuset ligger på Jernbanegade 12 R, 4700 Næstved (2 min. fra stationen)

På baggrund af det indsendte materiale og samtalen tager Talentskolen stilling til, om du optages.

I bedømmelsen vil vi vægte fantasi, fortælleevne og den gode historie frem for f.eks. tekniske færdigheder, selvom det selvfølgelig ikke gør noget, at du gør dig umage. Alle ansøgere får et skriftligt begrundet svar på deres ansøgning uanset om de optages eller ej.

Det vedhæftede materiale skal navngives på følgende måde:

DitNavn_HvadDuTilføjer

F.eks.:

AndersAndersen_Motivation

AndersAndersen_Synopsis

AndersAndersen_Billede1

Vedhæftet materiale skal gemmes i .pdf (hvis tekst) og .jpg (hvis billede).

Vi foretrækker at du uploader din film på YouTube eller Vimeo og sender et link sammen med din ansøgning.
    Send manuskripter og animationstegninger som vedhæftede filer til din ansøgning – i en lav opløsning.

Ansøger skal minimum være fyldt 16 år, når undervisningen går i gang i uge 35. Ansøger skal maximum være 25 år på ansøgningstidspunktet. Der kan i ganske særlige tilfælde dispenseres for den øvre aldersgrænse, men ikke den nederste.

Der undervises 10 timer ugentligt i 36 uger årligt i Næstved. Elever betaler 4.500,- kr. pr. år som opkræves månedsvis. Egenbetalingen inkluderer materialer og undervisning samt dele af studieturene, hvor der må påregnes en mindre ekstra egenbetaling.

Ansøg Talentskolens Filmlinje via nedenstående formular

Vi glæder os til at modtage din ansøgning

Ansøg om optagelse til Film

VIGTIGT! Hvis du vil uploade mere end en fil, skal de markeres i samme upload. Max. file size: 256 MB, Max. files: 3. Hvad skal du vedhæfte? 1. En motivation for hvorfor du vil ind på filmlinjen på max ½ side. 2. En synopsis til en original historie, som du gerne vil filmatisere, på max 1 side. 3. En film som du selv har medvirket til at lave på max. 15 minutter. ELLER et originalt manuskript, som du selv har skrevet, på max 15 sider. (fylder din film for meget, så upload på youtube eller Vimeo og skriv linket til filmen sammen med din motivation.)