Søg optagelse på forfatterlinjen

Send os max. 15 sider, du selv har skrevet – det være sig prosa, poesi, dramatik eller hybrider, der blæser genrerne et stykke.

Du kan sende os et sammenhængende tekstforløb, et uddrag af et større tekstkorpus eller flere enkeltstående tekster.

Det, du sender, skal give os et indtryk af, hvor du er litterært lige nu, så lad være med at sende alt for gamle ting.

Og send også en lille side om dig selv: Hvor er du fra, og hvad laver du? Hvad skriver du på for tiden, hvorfor skriver du, og hvor ofte skriver du? Hvad inspirerer dig? – fortæl om litteratur eller kunst eller andet, som har rørt dig og rykket dig inden for det sidste halve år. Hvilke ambitioner har du med at skrive, og hvordan, forestiller du dig, Talentskolen ville kunne hjælpe dig med at opfylde disse ambitioner?

Information om dato for optagelsesprøve og svar på din ansøgning vil blive opdateret senere.

Censor til optagelsesprøven 2024

Anders Abildgaard er censor til forfatterlinjens optagelsesprøve.

Anders Abildgaard er censor til forfatterlinjens optagelsesprøve. Anders debuterede i 2006 på forlaget Anblik med Sætninger. Siden har han på Gyldendal udgivet digtsamlingerne Kære venner, Din fjendes fest og Ibis. Han har oversat Stig Larssons bog Natta de mina, som er udkommet på dansk på forlaget Basilisk under titlen Godnat til mine kære og Friedrich Hölderlins Pindar-fragmenter, som er udkommet på forlaget Virkelig. Seneste udgivelse er Atami. Syv tekster. Tokyo. Februar-maj 2019 (Antipyrine 2021).

Ansøg om optagelse til Forfatter

VIGTIGT! Hvis du vil uploade mere end en fil, skal de markeres i samme upload. Accepterede filtyper: jpg, png, gif eller pdf. Max filstørrelse: 256 MB, max 3 filer. Upload krav Forfatter: 1. Send en halv A4-side om, hvorfor du gerne vil på forfatterlinjen. Skriv lidt om dig selv. 2. Send max. 15 A4-sider tekst, du selv har skrevet. Der er ingen genrekrav.