Søg optagelse på designlinjen

Samtalen

Specifikt tidspunkt for samtaler meldes ud i direkte mail til ansøger få dage efter ansøgningsfristen. Samtalerne vil ligge i dagtimerne.

Når du tilmelder dig og søger om optagelse på Designlinjen, bliver du automatisk tilmeldt til samtalen.

Selve samtalen er et roligt og uformelt individuelt møde, hvor vi snakker om dine medbragte skitser og/eller hjemmeopgaven, hvis du har valgt at lave den hjemmefra.

Til optagelsesprøven på Talentskolens Designlinje bedes du medbringe mindst 3 af dine egne skitser/produkter/idéudkast/projekter og/eller dit bud på denne moodboard-opgaven som du finder i den lyserøde infoboks.

Bedømmelse

Din opgave vil blive bedømt af den studieansvarlige (Nina Born) + en intern/ekstern bedømmer

Ud fra en samlet vurdering optager vi max. 12 elever på Designlinjen.
    Hvis der stadig er pladser tilbage, laver vi en udvidet optagerunde inden studiestart.

Alle elever får skriftligt svar inden for et par dage med konstruktive bud på, hvad man eventuelt kan arbejde videre med, hvis man ikke er kommet ind denne gang.

Alder

Ansøger skal som minimum være fyldt 16 år, når undervisningen går i gang. Ansøger skal maksimum være fyldt 30 år på ansøgningstidspunktet. Der kan i ganske særlige tilfælde søges dispensation for den øvre aldersgrænse, men ikke den nedre.

Undervisning

Du kan vælge at gå et halvt eller helt år på Designlinjen. Der undervises gennemsnitligt 20 timer ugentligt – i 36 uger om året eller ca. 18 uger pr. semester. De fleste går et helt år – og om foråret bruges der ofte tid på optagelsesprøver til uddannelser. Du kan sagtens gå på en af de andre linjer samtidig, da undervisningen her ligger i aftentimerne. Se mere under hver enkelt linje.

Egenbetaling

Det at gå på Talentskolens Designlinje er for størstedelen finansieret af Næstved kommune, men der er en egenbetaling pr. elev på 750 kr. om måneden. Beløbet opkræves pr. måned. (3750 pr. semester) Egenbetalingen inkluderer undervisning, materialer, ekskursioner, fællesweekender samt dele af studieture, hvor der må påregnes en mindre ekstra egenbetaling til transport og mad m.m.

Ansøg Talentskolens Designlinje via nedenstående formular.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning

Ansøg om optagelse til Design