Søg optagelse på kunstlinjen

• Læs op

Indhold

Vores optagelsesworkshop og -samtaler foregår i et hyggeligt og afslappet miljø i kunstlinjen atelier. Alle ansøgere løser en lille individuel opgave, som stilles på dagen og alle kommer til en lille samtale, hvor vi tager udgangspunkt i de værker, du har medbragt og spørger ind til dig og din motivation, for at gå på Talentskolens Kunstlinje.

7- 10 egne værker (tegninger/malerier/figurer/fotos/skulpturer etc.) til bedømmelse. Værkerne skal være repræsentative for dine evner. Vi vil helst se originalværker og ikke fotokopier.

I løbet af dagen gennemføres samtaler med alle ansøgerne. På baggrund af workshop, egne værker og samtaler tager Talentskolen stilling til, om du optages. I bedømmelsen af værkerne vægtes fantasi, idé og engagement frem for f.eks. tekniske færdigheder, selvom det selvfølgelig ikke gør noget, at du gør dig umage.

Der undervises 10 timer ugentligt i 36 uger årligt i Næstved. Elever betaler 4.500,- kr. pr. år som opkræves månedsvis. Egenbetalingen inkluderer materialer og undervisning samt dele af studieturene, hvor der må påregnes en mindre ekstra egenbetaling.

Ansøg om optagelse til Kunst

Hvor har du hørt om Talentskolen? *

Hvorfor vil du gå på Talentskolen? Begrund dit valg af linje og fortæl lidt om, hvad du brænder for.

VIGTIGT! Hvis du vil uploade mere end en fil, skal de markeres i samme upload. Accepterede filtyper: jpg, png, gif eller pdf. Max filstørrelse: 256 MB, max 3 filer.

Vi opkræver et ansøgningsgebyr på 100 kr. Indbetal gebyret via Mobilepay 445252 - Husk at notere i kommentarfeltet i mobilepay at skrive, hvilken linje du søger ind på samt dit fulde navn. Din tilmelding til optagelsesprøverne gælder først, når du har indbetalt.